Mont Ventoux - Reisverslag uit Boksum, Nederland van Trijntje Pasma - WaarBenJij.nu Mont Ventoux - Reisverslag uit Boksum, Nederland van Trijntje Pasma - WaarBenJij.nu

Mont Ventoux

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

03 September 2012 | Nederland, Boksum

Woensdag 29 Augustus en Donderdag 30 Augustus

Rond 17.25 thuis van het werk. Gegeten bij mem en toen snel naar huis om de laatste dingen in de tas te stoppen een douche te nemen en toen naar Hendrik gelopen die zal me naar de trein in Leeuwarden brengen. Daar ben ik rond 19.40 en al snel bedenk ik me dan dat mijn mobieltje nog thuis ligt jammer maar helaas. Daar komen Jantien en Tjerkje (met man en zoon) ook al aangelopen. Kaartje gekocht voor ons ritje naar Meppel en daar gaan we. Tegen 21.00 zijn we op station Meppel en ja hoor daar staat al een bus van Lanting met het logo van de St. Mont Ventoux daar gaan wij de reis mee vervolgen. Zo langzamerhand druppelen de andere deelnemers ook binnen (degenen die met de bus gaan) en rond 22.00 vertrekken 3 bussen uit Meppel richting Montbrun Les Bains. De rit verloopt voorspoedig natuurlijk is het slapen niet echt je van het, maar allemaal hebben we zo nu en dan de ogen en de klep dicht. Donderdag rijden we door een bewolkt Frankrijk en in de buurt van Dijon krijgen we zelfs een bui op ons dak. Om ongeveer 15.15 zijn we bij onze verblijfplaats een groep appartementen (Hameau des Sources) en een tentenkamp, tijdelijk is het de slaapplaats voor zo'n 400 deelnemers aan de beklimming vd Mont Ventoux. De rest van de deelnemers verblijft ergens in de omgeving , Sault, Bedoin etc , maar kunnen op ons park eten en halen hier hun kleding af. Als we aankomen ziet Tjerkje haar nicht en de man staan dat zijn onze supporters dit weekend, hartstikke leuk.
In de bus krijgen we de naam en het nr van ons appartement door, de sleutel kunnen we in de grote tent ophalen en later kunnen we dan bij de info balie onze wandelkleding ophalen. Onze sleutel blijkt al weg maar er zitten meerdere deelnemers in een appartement dus dat kan. Aangekomen bij ons verblijf Fontaine du Portail nr 8 blijkt het apt. al bezet. Verhip, Ingrid en Jantien terug naar de infobalie en Tjerkje en ik bewaken de bagage. Het duurt eventjes maar dan zien we Annette Kremers (contactpersoon Rabo Meppel) lopen en die blijkt zich al te buigen over onze slaapplaats. We verhuizen naar Fontaine de L' Eglise nr 1, wij zijn nu de eerste personen in het apt. en kiezen de mooiste slaapplaatsjes uit, natuurlijk. Dan komt Desiree binnen zij en haar vriendin komen bij ons slapen , op de bedbank in de kamer. Zij loopt of fiets niet mee maar is begeleider, vrijwilliger, fotograaf van de firma die rolstoelen maakt en er gaan zaterdag ook een aantal rolstoelers bij de berg op. Als we ons wat hebben geïnstalleerd doen we even een rondje over het terrein en dan komen we ook bij Chateau des Gipieres, Tjerkje en ikke dachten beide dat we daar zouden logeren maar nee dus. Ondertussen ben ik ook al tig keer bij de infobalie geweest om kleding te ruilen, ik heb nl een fietsers uitrusting ontvangen. Na ruilen en opnieuw uitpakken blijk ik nog steeds een fietsshirt te hebben en een wat te kleine wandelbroek. Nog een keertje erheen, ander shirt is er maar geen grotere broek, misschien straks, maar nee dus na tig bezoekjes moet ik het doen met wat ik nu heb. Vanuit ons apt. hebben wij zicht op de top vd Mt Ventoux alleen hult hij zich in wolken en mist. Op een gegeven moment zien we de top en het weerstation opduiken uit de mist snel een foto en hopelijk is het morgen helder en kunnen we hem goed zien. De wind giert zo nu en dan om onze oren en we moeten wel een beetje beschut zitten, maar dan kunnen we nog wel een zonne straaltje meepikken. Om 18.00 is er een welkomstdrankje en hapje in de grote tent en een welkomst praatje van de voorzitter. Daarna kunnen we aanvallen op het buffet voor ons avondeten. Alle picknick tafels die er staan worden standaard voorzien van een fles rode wijn een fles rosé en een fles water, ach ja we zijn ook in Frankrijk. Na het diner doen Tjerkje en ik nog even een klein rondje dorp om te kijken of toevallig de supermarkt nog open is, dit blijkt niet zo te zijn. We lopen een stukje winkelstraat en ruiken dan iets heel lekker kruidigs in de lucht maar weten niet exact wat. We dalen via een andere weg weer af naar het park en passeren dan een lavendelfabriek, in ieder geval dat maken wij ervan want het ruikt hier echt heel erg naar lavendel.
Ondertussen hebben we ook nieuw bewoners gekregen , Tina en Jan. Wij vinden alles prima als wij maar niet weer hoeven te verkassen.
Met z'n vieren drinken we nog wat , eten iets uit onze gigantische snoep / zoutjes voorraad op en leggen dan onze hoofden op het kussen , zo rond 21.45 geloof ik.
Van diverse vrienden, familie, collega's komen er sms jes binnen hartstikke leuk, behalve eentje die ons rond 01.00 uit de slaap haalt.