Luie dag 5-1-2016 - Reisverslag uit Chilaw, Sri Lanka van Trijntje Pasma - WaarBenJij.nu Luie dag 5-1-2016 - Reisverslag uit Chilaw, Sri Lanka van Trijntje Pasma - WaarBenJij.nu

Luie dag 5-1-2016

Door: TBP

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

06 Januari 2016 | Sri Lanka, Chilaw

dinsdag 5 januari.
Vannacht een poosje wakker geweest, dat heb je als je wat vreemd door de tijd reist en een nacht in het vliegtuig doorbrengt. Vanmorgen dan ook pas om 09.30 wakker, gelukkig had ik gister een vooruitziende blik en mijn ontbijt om 10.00 besteld.

Ik krijg rotti een soortement pannenkoekjes , in dit geval van kokosnoot met bloem.
Erbij krijg ik een curry van rundvlees en een sambol goedje, dit is pittig. Zijn wat losse korrels, wat het exact is kan ik onmogelijk aangeven maar er zit peper door en het is gemalen. En ik heb een schaaltje met dahl curry. Dit is geel en gelukkig niet pittig want ook de rundvlees curry is vrij hot. Een totaal ander ontbijt dan bij ons in Nederland. Ik zou deze gerechten meer bij de lunch of het diner verwachten maar hier is het dus ook ontbijt.

Gister waren er nog 2 andere gasten, een Engelsman met zijn Roemeense vrouw. Hij moest hier 14 dgn voor zijn werk zijn. Ze gingen vandaag weer weg.
Ik heb besloten vandaag niks te doen alleen maar wat in de schaduw zitten en lekker lezen. Wel ben ik een paar keer naar het strand gelopen en eindeloos naar de kamer voor een theetje en de wc.

In de loop van de dag zijn er weer 2 gasten gearriveerd, nu een echtpaar wat oorspronkelijk uit Sri Lanka komt , maar hij heeft werk in Australië en ze zijn hier nu op vakantie , zij blijven 1 nacht, dus maar weer afwachten wat er morgen komt.

Op een gegeven moment zie ik een hele lijn van mensen op het strand staan. In eerste instantie lijkt het een beetje of ze op een rijtje staan te dansen, maar nee ze zijn bezig een vis net binnen te halen. Ik heb niet gezien dat het net er uit kwam. Al snel zie ik een 2e lijn en ook hier hangt een hele groep mannen en vrouwen aan, die elkaar steeds aan de kop aflossen en gezamenlijk de lijn binnenhalen.

De lijn is het type stijgertouw, zeg maar en ze gebruiken een 2e touwtje dat ze steeds om het touw wikkelen en dat is dan hun handvat. Het ziet er heel nostalgisch uit maar ik denk en weet het wel zeker, dat ik dit geen 5 minuten volhield. In de volle zon en met een krachtige wind, zodat je ook nog gezandstraald wordt.
Tegen 5 uur ben ik via de weg naar de plek op het strand gelopen waar ze het net aan land hadden gehaald en hier was de verkoop van de vis al bijna afgelopen.
Al met al een luie dag met toch ook weer de nodige indrukken.

• 06 Januari 2016 - 20:25

Anne Van Der Helm:

Geniet van je sabbatical in Sri Lanka! Ik ben er ook geweest en genoten. Ik wens je net zo veel reisplezier, groetjes Anne.

• 07 Januari 2016 - 12:46

Ingrid Rijskamp:

Jeetje Tryntsje, wat ga je weer een mooievreis maken. Ik ga je weer volgen hoor. Heel veel plezier en veel foto's plaatsen hoor.

• 07 Januari 2016 - 16:02

Ietsje Koopmans:

Nog maar even genieten Trijntje. Lekker eten, thee drinken en luieren.
    En natuurlijk veel van de omgeving zien.
    Veel plezier.
    Groet Ietsje