Yale park - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Trijntje Pasma - WaarBenJij.nu Yale park - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Trijntje Pasma - WaarBenJij.nu

Yale park

Door: Grutte

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

18 Januari 2016 | Sri Lanka, Kandy

Vrijdag 15 januari
Smorgens rustig aangedaan, douchen ontbijten en wat gezwommen. Daarna wat bijgeschreven want ik begon hopeloos achter te lopen. Rond een uur of 12.00 geluncht in het restaurant omdat we rond 13.00 weg gaan voor de safari. We gaan met 9 man / vrouw en Marjan en Presann gaan mee. We moeten eerst nog een klein half uurtje in de bus rijden en zijn dan bij de 4 wheel drives waar we het park mee in gaan. We krijgen bij de ingang ook nog een parkguide mee.

Onze bestuurder houdt er erg van om aan de rechterkant van de weg te rijden en dan wat scheef te hangen. Het eerste deel gaat over goed geprepareerde wegen aan het eind zijn de wegen minder goed en staan er soms behoorlijke plassen op de weg. Buiten de vogels is de lippenbeer het eerste wildlife wat we zien. Op een gegeven moment staan er een hoop trucks bijelkaar op het pad, ze blokkeren ook de doorgang. Onze gids zegt dat ze een beer zien en ze trekt ons van de stoel en buigt ons in de bocht om hem ook te zien. Ik zie wel een iets bruins maar wat het is ?

Alle auto's blijven staan ja dat schiet niks op uiteindelijk komt 1 Vd chauffeurs van de achterste auto s de rest aanmanen op te schieten. Wij rijden er nu langs maar zien nog niet echt iets . 200 mt verder op keert de chauffeur en rijden we terug en op dat moment komt hij uit de bosjes en hebben we vol zicht op de lippenbeer.

We vervolgen de tocht en zien pelikanen, zwartkop ibis, koereiger , gewone reiger, ooievaar, steltlopers, plevieren en een heel mooi groen vogeltje wat de bijeneter schijnt te heten? Dan zien we red spot deers, herten dus deze zijn klein van stuk ook zien we grotere de sambardeer of het paardhert en wilde zwijnen. En we zien een groot formaat rat/ eekhoorn met een lange staart die luistert naar een Engelse naam die klinkt als langmur. Krokodillen wat groter en een kleine en jawel olifanten , alleen of met een kleintje.

We krijgen ook zo nu en dan een blik op de Indische oceaan en op al die plekken heeft de tsunami ook huisgehouden maar er zijn geen dieren omgekomen die hadden zich al terug getrokken.

Op de terugweg ziet de chauffeur van truck 1 een luipaard die wil oversteken (volgens hem) de auto's worden stilgezet en wij moeten ook stil zijn maar hij komt niet uit het struikgewas. Uiteindelijk weer naar de plek gereden en sommigen hebben een glim gezien en er staan wat stippen op een foto maar ik heb niks gezien , hoe de gids ook haar best doet het ons te wijzen.

Dan moeten we racen tegen de klok want het Yale park sluit om 18.00 uur de deuren. We redden het niet helemaal maar mogen :) er toch nog uit. Een prachtige middag was het.

Na een lekker dinertje me te rusten gelegd.