Onderweg de bergen in - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Trijntje Pasma - WaarBenJij.nu Onderweg de bergen in - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Trijntje Pasma - WaarBenJij.nu

Onderweg de bergen in

Door: Trijntje

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

19 Januari 2016 | Sri Lanka, Kandy

Zondag 17 januari
We vertrekken om 08.00 uur uit het river camp met de jeeps die ons weer naar de bus rijden. Het eerste stuk is weer de weg terug van gister, maar na een tijdje slaan we af richting Ella. In het gedeelte waar we de laatste dagen rijden zie je veel rijstplantages.
We hebben nog wat discussie in de bus of we nu wel of niet een school voor slechthorenden gaan bezoeken maar het draait erop uit dat we het niet gaan doen.

Onze eerst stop vandaag is voor een bezoek aan de rotssculpturen van Buduruwagala. We gaan vanaf de weg met een tuk tuk richting dit gebeuren. Het laatste stukje lopen we via een trap omhoog. En dan zie je ze liggen. Uit een geweldig brok rots zijn 7 goden gebeiteld. In het midden een grote Boeddha en links en recht van hem een groep van 3 goden. Het is indrukwekkend om te zien. Voor de middelste Boeddha staat een tafel met bloemen maar verder geen poes pas, dit is meestal anders.

We stoppen onderweg ook nog bij de Ravanella waterval. Het is niet echt het regenseizoen dus heel indrukwekkend zijn ze nu ook weer niet, maar het ziet er wel mooi uit. Ik krijg hier stukjes steen in de handen gedrukt present, ja ja. Ik geef ze terug. Als ik even later op de brug sta te fotograferen is hij er al weer , nee geen belangstelling , ja maar hij hoeft geen rupieh nee een paar euro muntjes voor zijn dochter. Hij treft het niet want die heb ik niet bij me, maar anders had hij ze misschien ook wel niet gekregen.

Er zitten hier de nodige kleine aapjes, makaken, en beneden in de rivier bedding ligt en slang op een rotsblok, best wel van enige lengte. Onze gids zegt dat het een onschuldige rode slang is.

In Ella houden we een lunchstop en kun je wat foto's maken van de prachtige uitzichten die je door de kloof hebt. Het is wat heiig maar hopelijk staat er iets op de prent. We zijn nu ondertussen in de bergen beland en rijden ze nu en dan ook al tussen de theeplantages. Maar ook zie ik veel uien en tomaten en jawel aardappelen.

We slingeren verder, komen nog langs een kleine hindoeïstische tempel , om draaien door de bergen op weg naar Nuwara Eliya. Het is echt een wonder dat er niet meer ongelukken gebeuren, want auto's bussen en tuk tuk ze halen elkaar gewoon in zonder dat ze kunnen zien wat er van de andere kant komt.

Tegen 18.00 zijn we bij ons hotel Alpine en kunnen we inchecken, nadat we eerst in het dorpje nog even wat boodschappen hebben gehaald bij een supermarkt.