De eerste dag - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Trijntje Pasma - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Trijntje Pasma - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: TBP

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

06 September 2015 | Rusland, Moskou

reisverslag
06-09-2015
Vanmorgen om 06.30 opgestaan, snel een theetje gebrouwen, onder de douche , daarna een broodje geprobeerd te eten, zo'n heerlijk kwarkbolletje van Bakker Sijbesma, maar eten ging niet echt , zenuwen :)

Toen stond de taxi voor de deur, ik wilde in eerste instantie met de trein maar die gaat op zondag dus niet zo vroeg uit Leeuwarden, gelukkig is er iemand die altijd wel wil rijden. Om 07.30 rijden we Boksum uit en om 09.05 wordt ik bij Schiphol vertrekhal 1 gedropt. Karretje gescoord en de bagage erop en naar binnen.

Vlucht KL903 , inchecken bij balie 9 / 13 die kant uitgelopen en daar zie ik Elly en haar vader al zitten in het coffee huis. Ik de lift maar verhip die gaat alleen naar beneden weer eruit en opnieuw in de lift ernaast en die gaat omhoog. Elly haar vader een theetje voor mij gehaald en daar zien we Els ook al beneden lopen.
Als de thee en koffie op is besluiten we te gaan inchecken, eerst de boardingpass geprint bij een self service, toen in de rij om de bagage te droppen en schrik mijn tas is 17.7 ipv de 15 kg die ik dacht. De zwaarste van allemaal , E 13,8 en E 15,7 als goedmakertje kan ik wel melden dat mijn handbagage minder zwaar is dan die van de andere dames. :)

Als we dit kwijt zijn , we hebben ondertussen ook al afscheidt genomen van Meneer Boer, gaan we richting douane, hier zijn we vrij vlot door , dan op naar controle handbagage, dit is nu een verdieping hoger en hier staan voor Schiphol lange rijen, maar op zich gaat het wel vlot. Schoenen moeten helaas wel uit, als alles achter de rug is blijkt het al 10.45 te zijn over een uurtje moeten we al vliegen, shoppen wordt dus niks op Schiphol, maar we nemen nog wel een latte macchiato, cappuccino en een thee, wie wat drinkt daar mogen jullie naar raden.

Dan naar de gate en hier blijkt al een beetje vertraging, inchecken gaat op zich wel snel en wij hebben lekkere ruime plaatsen bij de nooduitgang. Tijdens de vlucht horen we van de buurman dat een deel van het Rode Plein gesloten is ivm een Tap Toe , we zullen het zien, er blijft genoeg over denk ik zo. Om 12.15 gaan we de lucht in en we hebben een prima vlucht en rond 16.00 staan we in Moskou op de grond. Ook hier verloopt alles snel en in de aankomst hal staat al een mevrouw met het bordje Mary Gold hotel dit is onze taxi. We willen eerst nog even pinnen , helaas mijn pas doet het niet maar gelukkig die van E & E wel dus we zitten niet zonder geld.

We rijden over brede wegen en het regent een beetje, voor de rest zouden we qua gebouwen overal op de wereld kunnen zijn. Soms staan we even stil maar opzich duurt dit niet lang, dan zijn we bij ons hotel, we zitten naast het Marriot hotel hier wil ze ons eerst droppen maar nee wij moeten 1 deur verder zijn. Dan betalen , kosten 1200 roebel en 200 voor het parkeerterrein, wij hebben alleen 5000 roebel dit kan ze niet wisselen en binnen in het hotel ook niet, ze stuurt ons naar de supermarkt om de hoek, E en T nemen dit op zich, de taxichauffeuse gaat met ons mee en Els gaat inchecken bij het hotel.

Om de hoek is een supermarktje en ze hebben van alles, de taxi mevr. koopt een pakje sigaretten 75 roebel en trekt dit van onze nota af. Zij blij en wij tevreden. Wij scoren nog even 3 flessen water en wisselen weer een biljet van 5000 roebel, terug naar het hotel en daar heeft Els al een sleutel en nu wij nog even met ons paspoort door de molen die hier best wel snel maalt. We moeten direct betalen , ik reken dit hotel incl registratie af met mijn cc die het gelukkig wel doet. Als je Rusland binnenkomt moet je je binnen 7 dagen laten registreren en dit kan in de meeste hotels , wij doen het nu direct maar dan kunnen we het niet vergeten.

We zitten in een oud gebouw, met super dikke muren, maar onze kamer is spik en span niks op aan te merken. Als we willen kunnen we s'morgens ontbijt bestellen op de kamer maar we besluiten dit niet te doen, hiervoor gaan we lekker de stad in.
We rommelen wat in de tassen, settelen ons een beetje, maken er een troep van en gaan dan op zoek naar wat te eten. In onze zijstraat , vd supermarkt, passeren we diverse tentjes, maar de menu kaarten zijn in het ....cyrillisch en voor ons niet te lezen c.q te begrijpen. Dan zien we eentje met wat op een pizza oven lijkt hier naar binnen, en gelukkig ze hebben een menu kaart in het engels, dit maakt het een beetje makkelijker maar toch nog niet helemaal.

We bestellen alle 3 iets anders en helaas denk ik dat ik de slechtste keus heb gemaakt, ik had een Achma met cheese en tomaat, dit blijken allemaal plakjes kaas met wat tomaat er tussen en dan uit de oven. Heavy, machtig maar ....De regen komt met steeds meer vaart naar beneden we wilden eigenlijk nog een stukje lopen maar besluiten dit uit te stellen tot morgen. Wel doen we nog even een bezoekje supermarkt en doen daar wat inkopen voor morgen zodat we zelf ontbijt hebben, weer van die echte nederlanders, zo groei je op en zo blijf je.

Nu zitten we weer te relaxen op de kamer, de dames E hun kaarten via de mobile van Google en zwager Jan op te roepen en ja ze vinden onze lokatie.
Dit is het voor vandaag, ik zal het snel plaatsen als het lukt want er zitten diverse mensen op te wachten begrijp ik van mijn reismaatjes.
Effe voor de goede orde het is nu in Moskou 21.30 en in Amsterdam 20.30.

• 06 September 2015 - 21:09

Ellie:

Leuk om dyn ferslag te lêzen Tryntsje. In soad wille en in goede reis tawinske.
    Groetnis,
    Ellie

• 06 September 2015 - 21:11

Hennie Annema:

Al een prachtig verslag van de eerste dag met een goed beeld van wat jullie allemaal al gedaan hebben, gelukkig voelen jullie echte Nederlanders in Moskou. geniet en we hopen op meer reisverslagen

• 06 September 2015 - 21:24

Ria:

Leuk om zo mee te reizen ! " gelukkig " hebben jullie Nederlands weer, anders is de overgang wel erg groot,groet Ria

• 06 September 2015 - 22:15

Martha:

Als ik dit lees, probeer ik er altijd beelden bij voor te stellen en dat lukt al aardig. Je vertelt het zo goed! Veel plezier in Moskou!

• 06 September 2015 - 23:11

Rennie Ventura:

Hoi Trien, leuk dat ik mee kan lezen met je reis. Het is toch onvoorstellbaar dat je nu in Moskou zit
    zo snel gaat het. Heel veel plezier met elkaar.
    Met Ghismo gaat het goed, hij lag gister in de kamer op het kleed of in een stoel te slapen en vandaag
    lag hij in de inloopkamer/kast op het bed te pitten. Hij doet alsof hij thuis is. Vandaar dat hij er even uit is geweest en kwam uit zichzelf weer binnen. Ik hoop dat dat zo blijft.
    Het is gezellig om een weer een poes in huis te hebben. Met groet Rennie ook van Rino.

• 07 September 2015 - 06:37

Anne Van Der Helm:

fijne reis Treintje en reisdames Els en Elly!
    zo leuk om jullie te volgen, groetjes Anne.

• 07 September 2015 - 11:24

Rhodee:

Super leuk om zo met je mee te reizen! Geniet van alle indrukken!
    hartelijke groet, Rhodee

• 07 September 2015 - 16:39

Lia:

Lieve dames, heel veel plezier en genieten in het ongetwijfeld indrukwekkende Moskou...en dan begint de reis nog maar ;-)

Lieve groet,
    Lia

• 07 September 2015 - 20:49

J(an)s:

Leuk verslag van het begin van jullie lange reis. We zullen het volgen.

Tags: Moskou, trein,